Gevolgen coronacrisis

De coronacrisis heeft voor de programmering van de Gertrudis Cultuur Stichting een aantal gevolgen.

-Op dit moment zijn in de Gertrudiskerk tot 1 juni alle bijeenkomsten vervallen. Jammer dat dus ook in de komende dagen van de Goede Week en Pasen moet worden afgezien van de muzikaal rijk verzorgde vieringen.  Voor geïnteresseerden in Bergen op Zoom e.o.: a.s. donderdag, vrijdag en zaterdag kunt u op ZuidWestTV,  ’s avonds telkens om 19.00 uur, de sobere vieringen zonder kerkgangers vanuit de OLV van Lourdeskerk volgen. Op Paaszondag en de zondagen erna kunt u de Eucharistieviering op NPO2 volgen.

-Enkele al geplande koorconcerten door derden én het bijzondere orgelconcert dat op zaterdag 16 mei door niemand minder dan Sietse de Vries gegeven zou worden, komen te vervallen.

-De geplande activiteiten van de Brabantse Orgelfederatie in mei zijn vervallen. De voor velenvan u inmiddels zo vertrouwde papieren versie van het jaarmagazine Brabants Orgelrijkdom is voor dit jaar geannuleerd. De orgelagenda voor na 1 juni kunt u op www.brabantorgel.nl inzien.

-Maar het belangrijkste voor dit moment en ongetwijfeld ook voor de komende tijd:

draag zorg voor uw dierbaren en voor uzelf. Laat de ‘sociale onthouding’ geen contactonthouding zijn. Er zijn immers veel andere -ook digitale- mogelijkheden.